گفتگوهای هفتگی (جلسه دوم)

  از مافیای حزب‌الله نمی‌توان انتظار داشت که به فکر مردم باشد. از سوئی رهبر مافیای جمهوری‌اسلامی «خامنه‌ای» می‌خواهد جمعیت ایران را دو برابر کند و از سوئی دیگر کارگزاران حزب‌الله می‌خواهند از شر مردم راحت شوند. در جمهوری‌اسلامی، دولت برای رفاه مردم دست به عملی نمی‌زند، بلکه این مردم هستند که برده‌گان دولت به حساب می‌آیند. وظیفه دولت رفع نیازهای شهروندان مانند تهیه آب آشامیدنی، احداث فاضلاب‌های شهری، حفاظت محیط زیست و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت برای رفاه اجتماعی و امنیت مردم می‌باشد. در جمهوری‌اسلامی تنها چیزی که مهم به نظر نمی‌آید «مردم» و نیازهای انسانی آنان می‌باشد.

علی عالم‌زاده: در هفته‌ای که گذشت دو کنفراس در سوئیس برقرار شد. کنفرانس ژنو برای بررسی برون رفت از کارزار سوریه که در آن جمهوری‌اسلامی در مرحله اول دعوت شده بود ولی ظرف بیست و چهار ساعت دبیر کل سازمان‌ملل دعوت از جمهوری‌اسلامی را پس گرفت که موجب اعتراض وزیر امور خارجه جمهوری‌اسلامی شد. کنفرانس دوم در «داووس» با محوریت اقتصادی انجام شد که رییس جمهور منتخب شورای نگهبان در آن با بی‌شرمی آخوندی خود، ثمره تلاش صد ساله مردم ایران را برای رسیدن به حقوق شهروندی و برقراری لیبرال دموکراسی در ایران را با وقوع انقلاب‌اسلامی به پایان رسیده اعلام کرد و به صورتی جمهوری‌اسلامی را نتیجه مبارزات صد ساله مردم ایران وانمود کرد. پر رنگ شدن نقش رفسنجانی در سیاست و اختلافات مالی وی با سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی در هفته گذشته چشمگیر به نظر می‌آمد.

دانیال خنده‌رو: در هفتهٔ گذشته خبرهای مختلفی‌ به گوش رسید، برخی‌ از این اخبار به مانند “ملاقات آیت الله خامنه‌ای در دیدار با اعضای شورای شهر و شهرداری تهران” حاکی‌ از چراغ سبز آیت الله به اصلاح‌طلبان برای کسب مجدد قدرت و عزم جمهوری‌اسلامی برای اجرای طرح اسلامیزه نمودن کهن دیار پارس، بود. خبر ناگوار بعدی، مربوط به سقوط و فوت دو بانوی ایرانی در حادثه آتش‌سوزی کارگاه تولیدی پوشاک در خیابان جمهوری شهر تهران بود که متأسفانه معاون خدمات شهرداری تهران با “خواست و مشیت الهی خواندن فوت این دو بانو” سعی در شانه خالی کردن از پاسخگویی به علل این حادثه (عدم وجود وسایل اعلام و اطفاء حریق در کارگاه، نقص فنی نردبان گروه امداد و آتش‌نشانی، عدم استفاده از تشک نجات) بود.

افشار مختاری: معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست راه‌حل آلودگی هوای تهران را در بیرون رفتن از آن یافته است. آنچه در این پیشنهاد به چشم می‌آید راه‌یافت‌های آسان بی‌نیاز به پاسخ‌گوی به دشواری‌های که به گفته آمار نهاد‌های دولتی تاکنون از ۲۰۰ نفر شهروند تهرانی جان گرفته و مردم قربانی بی‌خردی و تاوان خود‌نمایی رژیم که می‌گوید ما خود‌کفا هستیم را می‌پردازند. گمان می‌رود استفاده از رانت گروگان‌گیر بودن در سفارت آمریکا و در میان آن دانشجویان بودن تنها سبب شده سال‌ها کار سیاسی و اجرای نه بر مهارت و نه بر کارایی افزوده تا به این درایت برسد که جابجا شدن هر شهروند به٬ کار٬ بهداشت٬ آموزشگاه و بسیاری دیگر از نیازها برشمردنی است و همه ملت ایران این بخت را ندارند تا مانند ایشان در گردونه دولت اسلامی شغل‌ها و فرصت‌های کاری بی‌شمار در دسترس‌شان باشد. پست‌های که کافی است با پیوند‌های درونی در رژیم گرفته یا آفریده شود.

دانیال خنده‌رو: در ملاقات آیت الله خامنه‌ای با اعضای شورای شهر و شهردار تهران، آیت الله با بیان این موضوع که ” او همیشه خواستار تعامل دو سویه بین دولت و شورای شهر بوده است ” بر گمانه‌زنی‌ها پیرامون پیروزی احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی افزود. در انتخابات شورای شهر تهران، اصلاح‌طلبان حائز اکثریت آراء شدند. آیت الله در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ” معماری تهران، نمای یک شهر اسلامی نیست و ضروری است معماری شهری جهت تحقق سبک زندگی اسلامی قرار گیرد ” پروژه اسلامیزه کردن بیش از پیش نمای شهری را کلید زد.
طبق قانون کار، وظیفه اصلی وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی، رسیدگی و نظارت بر رعایت اصول ایمنی کار برای جلوگیری از بروز حوادث طی کار است. با خارج شدن کارگاه‌های زیر پنج و شش کارگر از شمول قانون کار، نه تنها کارگران این کارگاه‌ها از حداقل دستمزد ماهانه برخوردار نیستند، تا آنجا که مجبور به تن دادن به خواسته‌های کارفرما مانند کار در ساعات بیشتر و یا در روزهای تعطیل می‌باشند. این در حالیست که نظارتی بر این کارگاه‌ها از سوی بازرسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود ندارد. تا قبل از خروج کارگاه‌های کوچک تولیدی از شمول قانون کار، بازرسان به طور سرزده و به منظور دریافت حق بیمه از کارفرما اقدام به سرکشی به این کارگاه‌ها می‌نمودند. اما با تصویب لایحه و خروج این کارگاه‌ها از چتر حمایتی دولت، حضور بازرسان منوط به شکایت کارگران شد. به دلیل قراردادهای موقت، روزانه یا سفید امضا، ‌تعداد بسیار زیادی از کارگران به ویژه کارگران زن،‌ موظف به انجام دستورات کار‌فرمای خویش هستند و در صورت سرپیچی، ‌به دلیل خارج بودن از قانون کار، راه به جایی نمی‌برند.

بهمن زاهدی: از مافیای حزب‌الله نمی‌توان انتظار داشت که به فکر مردم باشد. از سوئی رهبر مافیای جمهوری‌اسلامی «خامنه‌ای» می‌خواهد جمعیت ایران را دو برابر کند و از سوئی دیگر کارگزاران حزب‌الله می‌خواهند از شر مردم راحت شوند. در جمهوری‌اسلامی، دولت برای رفاه مردم دست به عملی نمی‌زند، بلکه این مردم هستند که برده‌گان دولت به حساب می‌آیند. وظیفه دولت رفع نیازهای شهروندان مانند تهیه آب آشامیدنی، احداث فاضلاب‌های شهری، حفاظت محیط زیست و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت برای رفاه اجتماعی و امنیت مردم می‌باشد. در جمهوری‌اسلامی تنها چیزی که مهم به نظر نمی‌آید «مردم» و نیازهای انسانی آنان می‌باشد.
در رابطه با خواست و مشیت الهی باید این را تذکر داد که کُشته شدن علی و حسین از امامان شیعه هم خواست و مشیت الهی بوده و نیازی به محرم و عزاداری نمی‌باشد!
در داووس ملیچک خامنه‌ای، جمهوری‌اسلامی را نتیجه تلاش صد ساله مردم ایران خواهند، ولی به هیچ عنوان به این نکته اشاره نکرد که جمهوری‌اسلامی از زمان پیروزی انقلاب‌اسلامی چه برنامه‌ای برای مردم طرحی و مورد اجرا گذاشته است.
جمهوری‌اسلامی تبدیل به مترسک روسیه و چین در خاورمیانه شده و برای بقای عمر خود حتا حاضر است تمامی منابع زیرزمینی ایران را به غرب و شرق هدیه دهد، همانگونه که بارها به این عمل دست زده و تمامیت ارضی کشور را به خطر انداخته. «اسلام» در جمهوری‌اسلامی ابزاری برای فریب مردم بیش نیست و کلاً سران جمهوری‌اسلامی اعتقادی به خداوند و الله (بُت کعبه) نداشته و ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید