طبل پاره جنگ صدا ندارد

زیاده‏گویی‏ها جنگ‏طلبانه در چند ماه اخیر بیشتر شده و ماموران جمهوری‏اسلامی طبل پاره جنگ خود را دوباره در دست گرفته‏اند. منطقه خاورمیانه که کشور ما هم در آن واقعه شده است، توان شروع جنگی تازه‏ای را ندارد و چهار کشوری …

زیاده‏گویی‏ها جنگ‏طلبانه در چند ماه اخیر بیشتر شده و ماموران جمهوری‏اسلامی طبل پاره جنگ خود را دوباره در دست گرفته‏اند. منطقه خاورمیانه که کشور ما هم در آن واقعه شده است، توان شروع جنگی تازه‏ای را ندارد و چهار کشوری که توانایی جنگیدن، خارج از مرزهای خود را دارا می‏باشد (امریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان) نمی‏خواهند به جنگ دیگری در خاورمیانه تن در دهند.

روسیه بعد از شکست در افغانستان و فروپاشی شوروی بیشتر به درگیری‏های داخلی خود سرگرم شده و قدرت نظامی تضعیف شده‏ای را دارا می‏باشد و توان حمله نظامی به کشوری را دیگر دارا نیست. چین مستقیماً در جنگی شرکت نمی‏کند و در جنگ ویتنام تنها حمایت کننده ویت‏کنگ‏های ویتنام شمالی بود. ژاپن از بعد از جنگ جهانی دوم ارتش خود را به صورت نیروی دفاعی در آورده است. آلمان بیشتر بصورت نگارنده جنگ‏ها و پرداخت کنند کمک‏های مالی برای جنگ‏های خاورمیانه نقش خود را ایفا می‏کند. قدرت نظامی آلمان در کُنترل تحریم‏های هوایی می‏باشد و می‏تواند مانند جنگ لیبی از تحریم پروازهای نظامی در هر نقطه جهان دفاع کند. بارزترین قدرت آلمان در جاسوسی و تحلیل موقعیت‏های نظامی دیگر کشور‏ها خلاصه می‏شود. فرانسه فعلا درگیر حفاظت از منابع نفتی تحت نفوذ خود درآورده در لیبی و بوجود آوردن ثبات سیاسی در تونس می‏باشد. قدرت اصلی فرانسه در لژیون خارجی آن کشور می‏شود که بیشتر عملیات تروریستی و خرابکاری را می‏تواند انجام دهد. انگلستان و امریکا که هر دو در جنگ افغانستان و عراق شرکت داشتند، نیروهای نظامی (آموزشی و نه رزمی) خود را در کناره جنوبی خلیج فارس متمرکز کرده‏اند و آمادگی حمله با پیاده نظام را ندارند و بیشتر بصورت نیروهای دریایی و هوایی در منطقه حضور دارند. اسرائیل قدرت ضربتی نظامی زیادی را داراست ولی در جنگ‏های طولانی نمی‏تواند دوام بیاورد. اسرائیل در حال حاضر نگران تحولات سیاسی در مصر و سرنوشت سوریه می‏باشد. این کشور در جنگ شش روزه ۱۹۶۷ بلندی‏های جولان را که منطقه‏ای از کشور سوریه می‏باشد به تصرف خود درآورد و امروز در آن منطقه به مطالعه تاکتیک‏های جنگی ارتش سوریه و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در مقابله با اپوزیسیون آن کشور نشسته. قدرت تک ضربتی نیروی هوایی اسرائیل زیاد می‏باشد ولی به علت فاصله مکانی زیادی که با ایران دارد نمی‏تواند در جنگی تمام عیار خود را با جمهوری‏اسلامی درگیر کند. در ثانی نیروی هوایی اسرائیل نه جنگنده قابل سوخت‏گیری در هوا را دارد و نه امریکا تا کنون با فروش تانکرهای سوخت‏گیری هوایی به اسرائیل موافقت کرده است.

از منظرگاه سیاسی هم علتی برای بروز جنگ وجود ندارد. روسیه، چین و آلمان که با داشتن روابط بازرگانی عالی ما بین هم و همچنین با جمهوری‏اسلامی توانسته‏اند که تحریم‏های بین‏المللی را برای جمهوری‏اسلامی کم رنگ کنند، دلیلی برای جنگ با جمهوری‏اسلامی پیدا نمی‏کنند. این سه کشور حامی اصلی و دراز مدت جمهوری‏اسلامی بوده و هستند. آلمان با سیاست «گفتگوی انتقادی» حمایت کننده اصلی اروپایی جمهوری‏اسلامیست و تعلیم دهند اصلی سازمان‏های اطلاعاتی جمهوری‏اسلامی شده است. اکثر افرادی که در سازمان امنیت آلمان شرقی کار می‏کرده‏اند امروز به استخدام جمهوری‏اسلامی درآمده‏اند. روسیه با بیش از بیست هزار نفر کارگر در صنایع اتمی ایران سهم خود را از بلند‏پروازی‏های اتمی جمهوری‏اسلامی می‏گیرد و به احتمال زیاد این بیست هزار کارگر روسی تا زمان بازنشستگی خود، برای جمهوری‏اسلامی در نیروگاه اتمی بوشهر به «ودکا» خوری و گوش‏کردن به موزیک زندگی خود را ادامه خواهند داد. چین بازار ایران را با کالاهای خود که پایین‏تر از استاندارد‏های بین‏المللی هستند به دست خود گرفته و ایران را زباله‏دانی کالاهای بی‏مشتری خود بشمار می‏آورد. امریکا درگیر انتخابات ریاست جمهوری شده و تا انتخاب رئیس جمهور جدید خود، مانند همیشه در خلا سیاست خارجی به سر خواهد برد. سیاست حمایت از اصلاح‏طلبان جمهوری‏اسلامی حداقل تا انتخاب ریاست جمهور جدید امریکا دنبال خواهد شد و رسانه‏های امریکایی و انگلیسی تحت نفوذ اصلاح‏طلبان جمهوری‏اسلامی به کار خود ادامه خواهند داد. طرح استفاده از اقلیت‏های قومی ایران برای فشار آوردن به جمهوری‏اسلامی هم با سیاست‏‎های ارایه شده از طرف جمهوری‏اسلامی حداقل خنثی شده نظر می‏رسد و بعید به نظر می‏رسد که امریکا در آینده به روی نیروهای مسلح اقوام ایران سرمایه‏گذاری کند. نیروهای مسلح اقوام نتوانستند توجه اکثریت مردم را بخود جلب کنند و به امریکا ثابت شده است که آنان جایگاهی مردمی در ایران ندارند. بستن پایگاه اشرف در عراق و بیرون آوردن سازمان مجاهدین از لیست سازمان‏های تروریستی (از نیروی سیاسی و نه نیروی نظامی آنان پشیبانی کردن)، عقب‏نشینی مقامات امریکای را از گزینه تقویت نیروهای مسلح مخالف و موافق جمهوری‏اسلامی را نوید می‏دهد.

جمهوری اسلامی زمانیکه که در ضعف قرار گیرد چون جوهر مایه‏اش از مُرده‏خواری علمای‏عالم سرچشمه می‏گیرد، فقط رجز‏خوانی می‏کند. در حال حاضر دولت جمهوری‏اسلامی نمی‏تواند مشکل کوچک توضیع مواد غذایی (مرغ) را در کشور بر طرف کند، در این شرایط چگونه می‏خواهد در جنگی تمام عیار شرکت کند. آیا این همان جمهوری‏اسلامی نیست که در جنگ عراق به امریکا اجازه داده بود که موشک‏های «کروز» آن کشور از حریم هوایی و رشته کوه‏های زاگرس ایران برای ردیابی هدف استفاده کند؟ جنگ طلبی سران جمهوری‏اسلامی کوبیدن به طبل پاره جنگ می‏باشد. جمهوری‏اسلامی اگر در سی و چهار سال گذشته به جای غارتگری ثروت ایران به پیشرفت اقتصادی در کشور و رفاه مردم توجه کرده بود و به جای رشوه دادن به شرق و غرب به سازندگی ایران مشغول می‏شد، احتیاجی نمی‏داشت برای بقای خود امروز از جهان جنگ گدایی بکند.

دیدگاهتان را بنویسید