گفتگوهای هفتگی (جلسه سوم)

  وقاحت جمهوری‌اسلامی تا بدان‌جا پیش رفته که ملیچک تازه از راه رسیده خامنه‌ای بیان کرده است که جُنبش مشروطه‌خواهی و اصولا مبارزه مردم در صد سال گذشته تنها برای رسیدن به جمهوری‌اسلامی بوده! حتا به تازگی واژه‌های که سران مافیای حزب الله بکار می‌برنند بیشتر از اندیشه مشروطه‌خواهی و یا واژگانی که داریوش همایون بکار می‌برده سرچشمه می‌گیرد. باید به کسانیکه که چند سال پیش از حزب جدا شدند و به اصلاح‌طلبان جمهوری‌اسلامی پیوسته‌اند و به «تلاش» افتاده بودند که جمهوری‌اسلامی را نجات دهند، تبریک گفت که حداقل توانسته‌اند واژه «واقعیت‌گرایانه» را به چند بسیجی بی‌سواد بفهمانند. به گمانم گزارش تهیه شده بسیجیان از نقص حقوق بشر در امریکا برای رو‌خوانی در دانشگاه تهران، از سوی این تلاش‌گران و هیت مدیریه آنان تهیه شده باشد.

بهمن زاهدی: وقاحت جمهوری‌اسلامی تا بدان‌جا پیش رفته که ملیچک تازه از راه رسیده خامنه‌ای بیان کرده است که جُنبش مشروطه‌خواهی و اصولا مبارزه مردم در صد سال گذشته تنها برای رسیدن به جمهوری‌اسلامی بوده! حتا به تازگی واژه‌های که سران مافیای حزب الله بکار می‌برنند بیشتر از اندیشه مشروطه‌خواهی و یا واژگانی که داریوش همایون بکار می‌برده سرچشمه می‌گیرد. باید به کسانیکه که چند سال پیش از حزب جدا شدند و به اصلاح‌طلبان جمهوری‌اسلامی پیوسته‌اند و به «تلاش» افتاده بودند که جمهوری‌اسلامی را نجات دهند، تبریک گفت که حداقل توانسته‌اند واژه «واقعیت‌گرایانه» را به چند بسیجی بی‌سواد بفهمانند. به گمانم گزارش تهیه شده بسیجیان از نقص حقوق بشر در امریکا برای رو‌خوانی در دانشگاه تهران، از سوی این تلاش‌گران و هیت مدیریه آنان تهیه شده باشد.

دانیل خنده‌رو: هفته پیش دو تن از مسئولین جمهوری‌اسلامی از تریبون عمومی و به عنوان مصاحبه، با بیان لطیفه تنها برای اندک ثانیه‌ای باعث بوجود آمدن لبخند بر لب مردم گشتند اما…

خنده تلخ من از گریه غم‌انگیز‌تر است
کارم از گریه گذشته به آن می‌خندم

حجت الاسلام قاسم دهنوی بیان کرد که: بد‌حجابی زنان دلیل همجنس‌گرایی مردان در اروپاست.
لطیفه برتر از خانوم کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان: ایدز مشکل ما نیست، بلکه وسیله‌ای برای کنترل جمعیت است!
خبر اصلی اینکه، رجب طیب اردوغان نخست ‌وزیر ترکیه، به دعوت رسمی اسحاق جهانگیری شامگاه سه‌شنبه هشتم بهمن ماه در راس هیاتی به منظور دیدار با برخی از اعضای حکومت جمهوری‌اسلامی و امضای چندین توافق‌نامه وارد تهران شد.

افشار مختاری: هاشمی رفسنجانی، انتخاب روحانی یعنی اعتماد مردم به روحانیت. هر زمان این سیاست‌باز پیر «تشنه توجه» که خود را سرچشمه گشودن راه‌های بسته می‌داند سخن می‌گوید بیشتر اندیشه دقل‌باز و حیله‌گراش در گفتار و کردار نمایان و خوشایند دیدار‌کنندگان و شنوندگان او را از بیان دروغ باز نداشته و شرم‌گین نمی‌کند.
کارنامه روحانیت برای کشور و ملت نشان از خرابی و سیاهی است. انقلاب‌اسلامی به آنها این زمان را داد تا ناتوانی خود و حکومت دینی را در نگهداری کمترین حقوق و فراهم آوردن کمترین رفاه برای ملت به سنجش و شکست در آن را به نمایش بگذارد. بیگانگی این گروه به نیاز‌های شهروندی و این که حاضر است برای بدست آوردن ثروت و قدرت از جنایت و غارت هم فروگذار نباشد بیش از پیش ناکارآمدی روحانیت و مانندی چون رفسنجانی در سیاستی که خوشبختی فرد انسانی دل مشغولی و خویشکاری اوست نشان داد.
خردمندی روحانیت شیعه در زودودن خرافات و بیرون بردن دین و مذهب از سیاست که کمک به عرفی‌گرا شدن مردم است می‌تواند بهترین نقشی باشد که در تاریخ ایران به خود داده‌اند و اثری ماندگار و گرنه راندن‌شان به زور تنها سرشکستی و خاری را برای آنها در تاریخ به جا می‌گذارد.

بهمن زاهدی: تظاهرات مردم اُکراین در سرمای زیر بیست درجه هنوز ادامه دارد و مردم «میدان» را که مکان اصلی تظاهرات می‌باشد هنوز ترک نکرده‌اند. «میدان» نام مکان تظاهرات مردم اُکراین می‌باشد که همان «میدان» به فارسی می‌باشد. باید به این مردم که برای آزادی خود چندین ماه «میدان» مبارزه را ترک نگفته‌اند تبریک گفت و آینده خوبی را برایشان خواست.

دانیل خنده‌رو: اندکی پس از سفر آقای اردوغان به ایران، اموال بابک زنجانی میلیاردر متهم به اختلاس، توقیف شد. این حکم توقیف در حالی صادر شده است که در ترکیه، پس از برملا شدن فساد مالی در میان اعضای دولت ترکیه و صحبت از همکاری میان رضا ضراب تاجر ایرانی متهم به فساد و پسر رجب طیب اردوغان، این بار نام دختر نخست‌وزیر ترکیه نیز در پرونده فساد به میان آورده شده است. از آنجا که سر نخ تمام عروسک‌های این خیمه‌شب‌بازی در پرونده فساد مالی در ترکیه در دست سران حکومت‌اسلامی است، حضور اردوغان را به منظور درخواست از جمهوری‌اسلامی برای سرپوش گذاشتن بر فساد خانوادگی وی نیز می‌توان تحلیل کرد. خارج از موضوع فساد مالی در دولت و خانواده آقای اردوغان، شرکت دولتی خط لوله نفت ترکیه (بوتاس) پس از پیشنهادهای سکسی آقای روحانی در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس به شرکت‌های نفتی، خواستار کاهش قیمت در مبلغ پرداختی بابت گاز وارداتی از ایران گشته است.

بهمن زاهدی: بابک زنجانی که خود را بسیجی اقتصادی می‌نامید، سرانجام بسیجیان در جمهوری‌اسلامی را بخوبی نمایان کرد. بسیجیان ابزار روحانیت برای چپاول ثروت مردم هستند و هرگاه که پایشان را از گلیم خود فراتر بگذارند اموالشان را دفتر رهبری مصادره می‌کند و به ثروت اندوخته شده خامنه‌ای و خانوده‌اش می‌افزایند.

دیدگاهتان را بنویسید